Bed & Breakfast

In deze sector is het van belang om goed bereikbaar te zijn. De klantenservice van bedrijven uit deze sector bestaan vaak uit mail- en telefooncontact. Het gaat hierbij vaak om reserveringen, beschikbaarheid en reviews.  

Wanneer klanten op zoek zijn naar een bed & breakfast weten ze vaak al ongeveer in welk gebied ze willen zoeken. Hierna gaan ze enkele mogelijkheden tegen elkaar op wegen. Wanneer de site een chat functie heeft kan de klant meteen beschikbaarheid opvragen. Als een klant te lang op een antwoord moet wachten terwijl een concurrent eerder antwoord geeft dan kan de klant daar al reserveren. Het snelle reageren op de klant kan je dus een klant kosten. Wij pakken de chat altijd binnen 30 seconden op waardoor de klant meteen een positief beeld krijgt van de bed & breakfast.  

Door middel van de chat ontneem je drukte van de receptioniste waardoor deze intern andere taken uit kan voeren. Als wij een vraag niet direct kunnen beantwoorden dan zullen wij de contactgegevens van de klant doorsturen zodat deze alsnog door jullie opgepakt kan worden. De klant is in dit geval meteen met empathie door een echt persoon geholpen. De klant zal hierdoor ook minder snel bij andere bed & Breakfasts gaan kijken die deze functie niet hebben. Mensen vergelijken bedrijven in veel gevallen. Een chat functie is onder andere een onderscheidende functie op een website.  

Ook kan het zijn dat klanten feedback achter willen laten. Door middel van de chat zullen er klanten zijn die positieve en negatieve feedback anoniem kunnen versturen. Deze zullen jullie ook te zien krijgen zodat hierop ingespeeld kan worden. Het is daarom ook een voordeel dat het allemaal anoniem is op de chat totdat het echt noodzakelijk is dat er contactgegevens worden gevraagd.  

Al met al kan een chat functie een positieve bijdrage leveren aan deze sector.  

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *